مدرسه جامع بین المللی سازی دانشگاه

مدرسه جامع بین المللی سازی دانشگاه

بسمه‌تعالی

 اولین مدرسه جامع تاکتیک‌ها و تکنیک‌های بین‌المللی‌سازی  و ارتقای رتبه دانشگاه

(ارتقای کیفیت، افزایش رؤیت‌پذیری و ارتقای رتبه دانشگاه)

 این مدرسه توسط مرکز همکاری‌های علمی و بین ­المللی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، و مرکز آموزش‌های الکترونیکی، آزاد، و خدمات تخصصی دانشگاه اصفهان با همکاری دفتر همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به منظور ارتقای کیفیت، افزایش رؤیت‌پذیری و ارتقای رتبه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه ­ها، و مراکز آموزش عالی کشور برگزار می‌گردد. این مدرسه در 5 سطح برنامه ریزی شده بود که دو سطح آن در روزهای 19 تا 21 شهریور ماه به صورت حضوری و مجازی برگزار شد. 3 سطح باقی مانده به شرح زیر برگزار می‌شود:

سطح سوم: سه‌شنبه  تا پنجشنبه، 4 تا 6 دی ماه 1403

این سطح به مدت 3 روز و با 12 کارگاه که عناوین آنها در زیر آمده، به صورت مجازی برگزار می‌شود:

  1. رصد و پایش فارغ التحصیلان دانشگاه
  2. شاخص‌های آموزشی در نظام های رتبه بندی دانشگاه ها
  3. شاخص‌های پژوهشی در نظام های رتبه بندی دانشگاه ها
  4. شاخص‌های استنادی در نظام های رتبه بندی دانشگاه ها
  5. شاخص‌های همکاری و تعامل در نظام های رتبه بندی دانشگاه ها
  6. شاخص‌های مالی در نظام‌های رتبه بندی دانشگاه ها
  7. شاخص‌های وبومتریکس در نظام‌های رتبه بندی دانشگاه ها
  8. طراحی صفحه وب دانشگاهیان و افزایش رویت پذیری دانشگاه
  9. نقش کیفیت برونداد پژوهشی در رتبه بندی دانشگاه
  10. راهکارهای افزایش استنادگیری مقالات
  11. راهکارهای افزایش همکاری های علمی
  12. گرنت ها و حمایت های پژوهشی و ارتقای رتبه دانشگاه

 

سطح چهارم: سه‌شنبه  تا پنجشنبه، 2 تا 4 بهمن ماه 1403

این سطح به مدت 3 روز و با 12 کارگاه که عناوین آنها در زیر آمده، به صورت مجازی برگزار می‌شود:

  1. آموزش مهارت‌های پروفایل سازی استادان، پژوهشگران و کارمندان
  2. آموزش مهارت‌های پروفایل سازی مجلات و محصولات
  3. آموزش مهارت‌های پروفایل سازی خدمات دانشگاه
  4. راهکارهای عملی بین المللی سازی دانشگاه
  5. گسترش فرهنگ علمی بین المللی در دانشگاه
  6. آموزش مهارت های ارتباطی بین فرهنگی
  7. توسعه فرهنگ سازمانی بین المللی
  8. بین المللی سازی برنامه های درسی
  9. آموزش سواد بین المللی
  10. پیامدهای بین المللی سازی دانشگاه
  11. مهارت های جذب دانشجویان و پژوهشگران خارجی (انتقال تجربه)
  12. کارآفرینی و بین المللی سازی دانشگاه

سطح پنجم: دو‌شنبه  تا چهارشنبه، 6 تا 8 اسفند ماه 1403

این سطح به مدت 3 روز و با 12 کارگاه که عناوین آنها در زیر آمده، به صورت مجازی برگزار می‌شود:

  1. ارزیابی و تضمین کیفیت خدمات و محصولات دانشگاه
  2. روش‌های نوین تحرک علمی بین المللی
  3. آموزش مهارت های بازاریابی آموزش و پژوهش
  4. نقش کتابخانه‌ها و متخصصان اطلاعات در بین‌المللی‌سازی و ارتقای رتبه دانشگاه
  5. تجاری سازی و صادارت آموزش و پژوهش
  6. گسترش صلاحیت های حرفه ای تدریس بین المللی
  7. ابزارها و روش‌های تحلیل و کسب رتبه وب سایت دانشگاه
  8. چرا در رتبه بندی ها جایگاه مناسب کسب نمی‌کنیم؟
  9. نقش بین رشتگی‌ها و میان رشتگی‌ها در نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها
  10. اشتغال پذیری برنامه‌های درسی و نظام‌های رتبه‌بندی دانشگا‌ها
  11. توسعه برنامه‌های مهارت آموزی در دانشگاه
  12. انتقال تجربه و جمع بندی

طول دوره آموزشی

55 دوره آموزشی در ۱۲۰ ساعت (از 19 شهریور ماه 1403 تا 8 اسفند ماه 1403)

دانش‌پذیران

۱. مدیران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی (شامل مدیران پژوهشی، آموزشی، دانشجویی، روابط بین‌الملل، و فناوری)

۲. مدیران پژوهشگاه‌ها

  1. سردبیران مجلات
  2. مدیران و مسئولان وب­سایت­ها و صفحات وب دانشگاه ها، پژوهشگاه، مراکز آموزش عالی، و ...

۳. کارشناسان ارزیابی پژوهش، علم‌سنجی، و نشریات در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه­ها، و مراکز آموزش عالی

  1. کارشناسان پژوهشی، آموزشی، فناوری، دانشجویی، روابط بین­الملل، و روابط عمومی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه­ها، و مراکز آموزش عالی
  2. اعضای هیات علمی (به منظور تقویت برندسازی، شبکه­سازی، و رؤیت‌پذیری)
  3. دانشجویان تحصیلات تکمیلی (به منظور کمک به برندسازی، شبکه­سازی، و رؤیت‌پذیری)
  4. علاقه مندان (به منظور کمک به برندسازی، شبکه­سازی، و رؤیت‌پذیری)

هزینه شرکت در مدرسه

هزینه شرکت هر نفر در سطح 3 تا 5 اولین مدرسه جامع تکنیک‌ها و تاکتیک‌های بین‌المللی‌سازی و ارتقای رتبه دانشگاه/پژوهشگاه

روزهای شرکت در دوره‌های آموزشی

هزینه شرکت در دوره ها به صورت تکی (تومان)

هزینه شرکت در تمامی 12 دوره (تومان)

شرکت در سطح سوم

(4 تا 6 دی ماه 1403)

300.000

2.500.000

شرکت در سطح چهارم

(2 تا 4 بهمن ماه 1403)

300.000

2.500.000

شرکت در سطح پنجم

(6 تا 8 اسفند ماه 1403)

300.000

2.500.000

 

ثبت‌نام و دریافت دوره‌ها: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت ir.Eischool و یا تماس با شماره تلفن 09134269390 (دکتر مهرداد چشمه سهرابی) /09231774943 (دکتر مهدی رحمانی) اقدام به ثبت­نام کنند. همچنین علاوه بر راه‌های فوق علاقه‌مندان می‌توانند هزینه ثبت­نام در دوره را به شماره کارت 6062561004473891 به نام مؤسسه فرهنگی هنری علم آفرینان فرداد واریز کنند و عکس رسید را به شماره 09231774943 در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند.

 

مهلت ثبت‌نام: آخرین مهلت ثبت‌نام 1 دی ماه 1403 خواهد بود. اولویت با افراد یا سازمان‌هایی است که زودتر ثبت‌نام آنها نهایی شده باشد.

 

تخفیف ثبت‌نام: برای ثبت­نام­های گروهی (پنج نفر یا بیشتر) ده درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

 

گواهی شرکت در مدرسه: برای تمام شرکت­کنندگان در مدرسه متناسب با میزان ساعات شرکت در دوره­های آموزشی سطح 3، سطح 4، و سطح 5، گواهی شرکت صادر خواهد شد.

  • برای شرکت‌کنندگان سطح 3، گواهی شرکت به مدت 30 ساعت صادر خواهد شد.
  • برای شرکت‌کنندگان سطح 4، گواهی شرکت به مدت 30 ساعت صادر خواهد شد.
  • برای شرکت‌کنندگان سطح 5، گواهی شرکت به مدت 30 ساعت صادر خواهد شد.

 

مجریان مدرسه: دکتر مهرداد چشمه سهرابی و دکتر مهدی رحمانی (اعضای هیات علمی گروه علم اطلاعات و دانش­شناسی دانشگاه اصفهان)



آی اسکول به عنوان یک مرجع و منبع برای رفع نیازهای اطلاعاتی عموم متخصصان، استادان، پژوهشگران، دانشجویان، معلمان و سایر علاقمندان و با اهداف آموزشی، آگاهی‌بخشی، مشاوره اطلاعاتی، و دانش افزایی فعالیت می کند. در این سامانه، مدارس و دوره‌های آموزشی در جهت رفع نیازهای اطلاعاتی و مشاوره‌ای ارائه خواهد شد. همچنین محتوای دوره‌های برگزار شده به صورت آنلاین در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
z