ثبت نام در 55 دوره و 120 ساعت آموزش مدرسه جامع تاکتیکها و تکنیکهای بین المللی سازی و ارتقای رتبه دانشگاه به صورت مجازی
تا
شنبه 17 شهریور 1403 ساعت 23:59
6,000,000 تومان
مدرسان و سخنرانان
استادان متخصص
استادان دانشگاه
جلسات رویداد
زمان برگزاری
برگزارکنندگان رویداد
دانشگاه اصفهان
دانشگاه اصفهان
توضیحات رویداد
سرفصل رویداد
- سطح اول: تاکتیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه (دو شنبه 19 شهریور ماه 1403)
در این مرحله به مدت یک روز سه نشست پیرامون ماهیت، واقعیت، و تاکتیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاهها، پژوهشگاهها، و مراکز آموزش عالی کشور به صورت حضوری/ مجازی برگزار میشود.
نشست اول: چارچوبها و رویکردهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه
- شاخصها و معیارهای بینالمللیسازی دانشگاه
- مدلهای تحلیل وضعیت بینالمللیسازی دانشگاه
- الگوهای بینالمللیسازی دانشگاهها و نگاشت الگوی دانشگاه
نشست دوم: تعیین وضعیت موجود بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه
- تعیین نقاط قوت و ضعف دانشگاه در نظامهای رتبهبندی
- شناخت مزایای رقابتی دانشگاه در بعد بینالمللیسازی
- دادههای مورد نیاز برای ارزیابی دانشگاه در نظامهای رتبهبندی
نشست سوم: آمادهسازی حضور دانشگاه در نظامهای رتبهبندی آینده
- طراحی و پیادهسازی دانشگاه هوشمند
- سیاستگذاری مبتنی بر شواهد دانشی در دانشگاه
- ارتقای مهارتآموزی سواد پژوهشی بینالمللی استادان
- افزایش شبکهسازی و تیمسازی بینالمللی
سطح دوم: تاکتیکها و تکنیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه (سهشنبه و چهارشنبه 20 و 21 شهریور 1403)
در این سطح در دو بخش به موضوع تاکتیکها و تکنیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاهها، پژوهشگاهها، و مراکز آموزش عالی کشور پرداخته میشود:
در بخش اول (سهشنبه 20 تیر 1403): برخی راهکارهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاهها، پژوهشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در پنج نشست به شرح زیر ارائه خواهد شد:
نشست اول: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 1: مهارتهای پروفایل سازی و رویت پذیری دانشگاه
نشست دوم: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 2: ارزیابی و ارتقای وب سایت دانشگاه
نشست سوم: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 3: نمایه سازی مجلات در پایگاه های اطلاعاتی بین المللی و راهکارهای ارتقای رتبه مجلات فارسی
نشست چهارم: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 4: برندسازی پژوهشگران و دانشگاه
نشست پنجم: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 5: انتقال تجربه (رویت پذیری، برندسازی، و ارتقای رتبه دانشگاه)
در بخش دوم (چهارشنبه 21 تیر ماه 1403): تجربه بینالمللیسازی دانشگاههای ایران و دنیا در چهار نشست به شرح زیر ارائه خواهد شد:
نشست اول: بینالمللیسازی دانشگاه: تجربه دانشگاه نمونه در استرالیا/ کانادا/ امریکا
نشست دوم: بینالمللیسازی دانشگاه: تجربه دانشگاه نمونه در فرانسه/ آلمان/ انگلستان
نشست سوم: بینالمللیسازی دانشگاه: تجربه دانشگاه نمونه در چین/ مالزی/ روسیه/ ترکیه
نشست چهارم: بینالمللیسازی دانشگاه: تجربه دانشگاههای ایران
- دورههای تکمیلی: اضافه بر این دو سطح، 35 دوره آموزشی به شرح جدول زیر به صورت مجازی از 21 مهر 1403 تا 11 آذر ماه 1403 برگزار و و پکیج آن نیز به صورت جزئی و کلی عرضه خواهد شد .
1. رصد و پایش فارغ التحصیلان دانشگاه 2. شاخصهای آموزشی در نظام های رتبه بندی دانشگاه ها 3. شاخصهای پژوهشی در نظامهای رتبه بندی دانشگاهها 4. شاخصهای استنادی در نظام های رتبه بندی دانشگاه ها 5. شاخصهای همکاری و تعامل در نظام های رتبه بندی دانشگاه ها 6. شاخصهای مالی در نظامهای رتبه بندی دانشگاه ها 7. شاخصهای وبومتریکس در نظامهای رتبه بندی دانشگاه ها 8. طراحی صفحه وب استادان و افزایش رؤیتپذیری دانشگاه 9. نقش کیفیت برونداد پژوهشی در رتبه بندی دانشگاه 10. راهکارهای افزایش استنادگیری مقالات 11. راهکارهای افزایش همکاری های علمی 12. گرنتها و حمایتهای پژوهشی و ارتقای رتبه دانشگاه 13. آموزش مهارتهای پروفایل سازی استادان 14. آموزش مهارتهای پروفایل سازی مجلات و محصولات 15. آموزش مهارتهای پروفایل سازی خدمات دانشگاه 16. راهکارهای عملی بین المللی سازی دانشگاه 17. گسترش فرهنگ علمی بین المللی در دانشگاه 18. آموزش مهارت های ارتباطی بین فرهنگی 19. توسعه فرهنگ سازمانی بین المللی 20. بین المللی سازی برنامه های درسی 21. آموزش سواد بین المللی 22. پیامدهای بین المللی سازی دانشگاه 23. مهارتهای جذب دانشجویان و پژوهشگران خارجی (انتقال تجربه) 24. کارآفرینی و بین المللی سازی دانشگاه 25. ارزیابی و تضمین کیفیت خدمات و محصولات دانشگاه 26. روشهای نوین تحرک علمی بین المللی 27. آموزش مهارت های بازاریابی آموزش و پژوهش 28. آموزش مهارت های سواد پژوهشی بین المللی 29. تجاری سازی و صادارت آموزش و پژوهش 30. گسترش صلاحیت های حرفه ای تدریس بین المللی 31. شاخصها و معیارها در نظامهای رتبهبندی بینالمللی 32. چرا در رتبه بندی ها جایگاه مناسب کسب نمیکنیم؟ 33. نقش بین رشتگیها و میان رشتگیها در نظامهای رتبهبندی 34. اشتغال پذیری برنامههای درسی و نظامهای رتبهبندی دانشگاها 35. توسعه برنامههای مهارت آموزی در دانشگاه |
مخاطبین رویداد
دانشپذیران
۱. مدیران دانشگاهها و مراکز آموزش عالی (شامل مدیران پژوهشی، آموزشی، دانشجویی، روابط بینالملل، و فناوری)
۲. مدیران پژوهشگاهها
3. سردبیران مجلات
4. مدیران و مسئولان وبسایتها و صفحات وب دانشگاه ها، پژوهشگاه، مراکز آموزش عالی، و ...
5. کارشناسان ارزیابی پژوهش، علمسنجی، و نشریات در دانشگاهها، پژوهشگاه ها، و مراکز آموزش عالی
6. کارشناسان پژوهشی، آموزشی، فناوری، دانشجویی، روابط بین الملل، و روابط عمومی دانشگاهها، پژوهشگاه ها، و مراکز آموزش عالی
7. اعضای هیات علمی (به منظور تقویت برندسازی، شبکه سازی، و رؤیتپذیری)
8. دانشجویان تحصیلات تکمیلی (به منظور کمک به برندسازی، شبکه سازی، و رؤیتپذیری)
9. علاقه مندان (به منظور کمک به برندسازی، شبکه سازی، و رؤیتپذیری)