ثبت نام در 55 دوره و 120 ساعت آموزش مدرسه جامع تاکتیک‌ها و تکنیک‌های بین المللی سازی و ارتقای رتبه دانشگاه به صورت مجازی


شروع رویداد : دوشنبه 19 شهریور 1403 - ساعت 08:00
مدت زمان رویداد : 6 روز و 11 ساعت
افزودن به تقویم
شمارش معکوس تا برگزاری دوره :
قابل خرید از چهارشنبه 13 دی 1402 ساعت 00:01
تا
شنبه 17 شهریور 1403 ساعت 23:59
هزینه ثبت نام در کل 120 ساعت آموزش به صورت مجازی
6,000,000 تومان

مدرسان و سخنرانان

استادان متخصص

استادان دانشگاه

جلسات رویداد
زمان برگزاری

120 ساعت دوره آموزشی تخصصی
دوشنبه 19 شهریور 1403
ساعت 08:00
یک شنبه 11 آذر 1403
ساعت 19:00

برگزارکنندگان رویداد

دانشگاه اصفهان

دانشگاه اصفهان

توضیحات رویداد

سرفصل رویداد

  • سطح اول: تاکتیک‌های بین‌المللی‌سازی و ارتقای رتبه دانشگاه (دو شنبه 19 شهریور ماه 1403)

 در این مرحله به مدت یک روز سه نشست پیرامون ماهیت، واقعیت، و تاکتیک‌های بین‌المللی‌سازی و ارتقای رتبه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه­‌ها، و مراکز آموزش عالی کشور به صورت حضوری/ مجازی برگزار می‌شود.

نشست اول: چارچوب‌ها و رویکردهای بین‌المللی‌سازی و ارتقای رتبه دانشگاه

  • شاخص‌ها و معیارهای بین‌المللی‌سازی دانشگاه
  • مدل‌های تحلیل وضعیت بین‌المللی‌سازی دانشگاه
  • الگوهای بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها و نگاشت الگوی دانشگاه

نشست دوم: تعیین وضعیت موجود بین‌المللی‌سازی و ارتقای رتبه دانشگاه

  • تعیین نقاط قوت و ضعف دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی
  • شناخت مزایای رقابتی دانشگاه در بعد بین‌المللی‌سازی
  • داده‌های مورد نیاز برای ارزیابی دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی

نشست سوم: آماده‌سازی حضور دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی آینده

  • طراحی و پیاده‌سازی دانشگاه هوشمند
  • سیاست‌گذاری مبتنی بر شواهد دانشی در دانشگاه
  • ارتقای مهارت‌آموزی سواد پژوهشی بین‌المللی استادان
  • افزایش شبکه‌سازی و تیم‌سازی بین‌المللی

 سطح دوم: تاکتیک‌ها و تکنیک‌های بین‌المللی‌سازی و ارتقای رتبه دانشگاه (سه‌شنبه و چهارشنبه 20 و 21 شهریور  1403)

در این سطح در دو بخش به موضوع تاکتیک‌ها و تکنیک‌های بین‌المللی‌سازی و ارتقای رتبه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌­ها، و مراکز آموزش عالی کشور پرداخته می‌شود:

در بخش اول (سه‌شنبه 20 تیر 1403): برخی راهکارهای بین‌المللی‌سازی و ارتقای رتبه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌­ها و مراکز آموزش عالی کشور در پنج نشست به شرح زیر ارائه خواهد شد:

نشست اول: راهکارهای عملی بین‌المللی‌سازی دانشگاه 1: مهارت‌های پروفایل سازی و رویت پذیری دانشگاه

نشست دوم: راهکارهای عملی بین‌المللی‌سازی دانشگاه 2: ارزیابی و ارتقای وب سایت دانشگاه

نشست سوم: راهکارهای عملی بین‌المللی‌سازی دانشگاه 3: نمایه سازی مجلات در پایگاه های اطلاعاتی بین المللی و راهکارهای ارتقای رتبه مجلات فارسی 

نشست چهارم: راهکارهای عملی بین‌المللی‌سازی دانشگاه 4: برندسازی پژوهشگران و دانشگاه

نشست پنجم: راهکارهای عملی بین‌المللی‌سازی دانشگاه 5: انتقال تجربه (رویت پذیری، برندسازی، و ارتقای رتبه دانشگاه)  

    در بخش دوم (چهارشنبه 21 تیر ماه 1403): تجربه بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌های ایران و دنیا در چهار نشست به شرح زیر ارائه خواهد شد:

نشست اول: بین‌المللی‌سازی دانشگاه: تجربه دانشگاه نمونه در استرالیا/ کانادا/ امریکا

نشست دوم: بین‌المللی‌سازی دانشگاه: تجربه دانشگاه نمونه در فرانسه/ آلمان/ انگلستان

نشست سوم: بین‌المللی‌سازی دانشگاه: تجربه دانشگاه نمونه در چین/ مالزی/ روسیه/ ترکیه

نشست چهارم: بین‌المللی‌سازی دانشگاه: تجربه دانشگاه‌های ایران

  • دوره‌های تکمیلی: اضافه بر این دو سطح، 35 دوره آموزشی به شرح جدول زیر به صورت مجازی از 21 مهر  1403 تا 11 آذر ماه 1403 برگزار و و پکیج آن نیز به صورت جزئی و کلی عرضه خواهد شد .

 

1. رصد و پایش فارغ التحصیلان دانشگاه

2. شاخص‌های آموزشی در نظام ­های رتبه ­بندی دانشگاه­ ها

3. شاخص‌های پژوهشی در نظام­های رتبه ­بندی دانشگاه­ها

4. شاخص‌های استنادی در نظام های رتبه بندی دانشگاه ها

5. شاخص‌های همکاری و تعامل در نظام های رتبه بندی دانشگاه ها

6. شاخص‌های مالی در نظام‌های رتبه ­بندی دانشگاه ها

7. شاخص‌های وبومتریکس در نظام‌های رتبه بندی  دانشگاه ها

8. طراحی صفحه وب استادان و افزایش رؤیت‌پذیری دانشگاه

9. نقش کیفیت برونداد پژوهشی در رتبه ­بندی دانشگاه

10. راهکارهای افزایش استنادگیری مقالات

11. راهکارهای افزایش همکاری های علمی

12. گرنت­‌ها و حمایت­های پژوهشی و ارتقای رتبه دانشگاه

13. آموزش مهارت‌های پروفایل سازی استادان

14. آموزش مهارت‌های پروفایل سازی مجلات و محصولات

15. آموزش مهارت‌های پروفایل سازی خدمات دانشگاه

16. راهکارهای عملی بین المللی سازی دانشگاه

17. گسترش فرهنگ علمی بین ­المللی در دانشگاه

18. آموزش مهارت­ های ارتباطی بین فرهنگی

19. توسعه فرهنگ سازمانی بین المللی

20. بین ­المللی­ سازی برنامه ­های درسی

 21. آموزش سواد بین المللی

22. پیامدهای بین ­المللی ­سازی دانشگاه

23. مهارت­‌های جذب دانشجویان و پژوهشگران خارجی (انتقال تجربه)

24. کارآفرینی و بین ­المللی ­سازی دانشگاه

25. ارزیابی و تضمین کیفیت خدمات و محصولات دانشگاه

26. روش‌های نوین تحرک علمی بین­ المللی

27. آموزش مهارت­ های بازاریابی آموزش و پژوهش

28. آموزش مهارت­ های سواد پژوهشی بین المللی

29. تجاری­ سازی و صادارت آموزش و پژوهش

30. گسترش صلاحیت­ های حرفه ­ای تدریس بین­ المللی

31. شاخص‌ها و معیارها در نظام‌های رتبه‌­بندی بین‌­المللی

32. چرا در رتبه ­بندی­ ها جایگاه مناسب کسب نمی‌کنیم؟

33. نقش بین رشتگی‌ها و میان رشتگی‌ها در نظام‌های رتبه‌بندی

34. اشتغال ­پذیری برنامه‌های درسی و نظام‌های رتبه‌بندی دانشگا‌ها

35. توسعه برنامه‌های مهارت آموزی در دانشگاه 

مخاطبین رویداد

دانش‌پذیران

۱. مدیران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی (شامل مدیران پژوهشی، آموزشی، دانشجویی، روابط بین‌الملل، و فناوری)

۲. مدیران پژوهشگاه‌ها

3. سردبیران مجلات

4. مدیران و مسئولان وب­سایت­ها و صفحات وب دانشگاه ها، پژوهشگاه، مراکز آموزش عالی، و ...

5. کارشناسان ارزیابی پژوهش، علم‌سنجی، و نشریات در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه­ ها، و مراکز آموزش عالی

6. کارشناسان پژوهشی، آموزشی، فناوری، دانشجویی، روابط بین­ الملل، و روابط عمومی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه ­ها، و مراکز آموزش عالی

7. اعضای هیات علمی (به منظور تقویت برندسازی، شبکه ­سازی، و رؤیت‌پذیری)

8. دانشجویان تحصیلات تکمیلی (به منظور کمک به برندسازی، شبکه ­سازی، و رؤیت‌پذیری)

9. علاقه مندان (به منظور کمک به برندسازی، شبکه ­سازی، و رؤیت‌پذیری)

نظرات کاربران

رکوردی یافت نشد !

وبینارهای پیشنهادی ما

دوره های جامع آموزشی، نتیجه سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در ارائه خدمات و برگرفته از دانش و تجربه تیم ماست.

آی اسکول به عنوان یک مرجع و منبع برای رفع نیازهای اطلاعاتی عموم متخصصان، استادان، پژوهشگران، دانشجویان، معلمان و سایر علاقمندان و با اهداف آموزشی، آگاهی‌بخشی، مشاوره اطلاعاتی، و دانش افزایی فعالیت می کند. در این سامانه، مدارس و دوره‌های آموزشی در جهت رفع نیازهای اطلاعاتی و مشاوره‌ای ارائه خواهد شد. همچنین محتوای دوره‌های برگزار شده به صورت آنلاین در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
z