پکیج آفلاین سطح اول و دوم اولین مدرسه جامع تاکتیک ها و تکنیک های بین المللی سازی و ارتقا رتبه دانشگاه (روزهای 19 تا 21 شهریور به مدت 30 ساعت با حضور تعداد 38 استاد داخلی و خارجی)
تا
جمعه 29 اسفند 1410 ساعت 23:59
2,400,000 تومان
مدرسان و سخنرانان
استادان متخصص
استادان دانشگاه
جلسات رویداد
زمان برگزاری
برگزارکنندگان رویداد
دانشگاه اصفهان
دانشگاه اصفهان
توضیحات رویداد
- سطح اول: تاکتیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه (دوشنبه 19 شهریور ماه 1403)
در این مرحله به مدت یک روز سه نشست پیرامون ماهیت، واقعیت، و تاکتیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاهها، پژوهشگاهها، و مراکز آموزش عالی کشور به صورت حضوری/ مجازی برگزار میشود.
نشست اول: چارچوبها و رویکردهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه
- شاخصها و معیارهای بینالمللیسازی دانشگاه
- مدلهای تحلیل وضعیت بینالمللیسازی دانشگاه
- الگوهای بینالمللیسازی دانشگاهها و نگاشت الگوی دانشگاه
نشست دوم: تعیین وضعیت موجود بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه
- تعیین نقاط قوت و ضعف دانشگاه در نظامهای رتبهبندی
- شناخت مزایای رقابتی دانشگاه در بعد بینالمللیسازی
- دادههای مورد نیاز برای ارزیابی دانشگاه در نظامهای رتبهبندی
نشست سوم: آمادهسازی حضور دانشگاه در نظامهای رتبهبندی آینده
- طراحی و پیادهسازی دانشگاه هوشمند
- سیاستگذاری مبتنی بر شواهد دانشی در دانشگاه
- ارتقای مهارتآموزی سواد پژوهشی بینالمللی استادان
- افزایش شبکهسازی و تیمسازی بینالمللی
- سطح دوم: تاکتیکها و تکنیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه (سه شنبه و چهارشنبه 20 و 21 شهریور ماه 1403)
در این سطح در دو بخش به موضوع تاکتیکها و تکنیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاهها، پژوهشگاهها، و مراکز آموزش عالی کشور پرداخته میشود:
در بخش اول (سه شنبه 20 شهریور ماه 1403): برخی راهکارهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاهها، پژوهشگاهها، و مراکز آموزش عالی کشور در پنج نشست به شرح زیر ارائه خواهد شد:
نشست اول: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 1: مهارتهای پروفایل سازی و رویت پذیری دانشگاه
نشست دوم: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 2: ارزیابی و ارتقای وب سایت دانشگاه
نشست سوم: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 3: نمایه سازی مجلات در پایگاه های اطلاعاتی بین المللی و راهکارهای ارتقای رتبه مجلات فارسی
نشست چهارم: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 4: برندسازی پژوهشگران و دانشگاه
نشست پنجم: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 5: انتقال تجربه (رویت پذیری، برندسازی، و ارتقای رتبه دانشگاه)
در بخش دوم (چهارشنبه 21 شهریور ماه 1403): تجربه بینالمللیسازی دانشگاههای ایران و دنیا در چهار نشست به شرح زیر ارائه خواهد شد:
نشست اول: بینالمللیسازی دانشگاه: تجربه دانشگاه نمونه در استرالیا/ کانادا/ امریکا
نشست دوم: بینالمللیسازی دانشگاه: تجربه دانشگاه نمونه در فرانسه/ آلمان/ انگلستان
نشست سوم: بینالمللیسازی دانشگاه: تجربه دانشگاه نمونه در چین/ مالزی/ روسیه/ ترکیه
نشست چهارم: بینالمللیسازی دانشگاه: تجربه دانشگاههای ایران
سرفصل رویداد
- سطح اول: تاکتیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه (دوشنبه 19 شهریور ماه 1403)
در این مرحله به مدت یک روز سه نشست پیرامون ماهیت، واقعیت، و تاکتیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاهها، پژوهشگاهها، و مراکز آموزش عالی کشور به صورت حضوری/ مجازی برگزار میشود.
نشست اول: چارچوبها و رویکردهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه
- شاخصها و معیارهای بینالمللیسازی دانشگاه
- مدلهای تحلیل وضعیت بینالمللیسازی دانشگاه
- الگوهای بینالمللیسازی دانشگاهها و نگاشت الگوی دانشگاه
نشست دوم: تعیین وضعیت موجود بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه
- تعیین نقاط قوت و ضعف دانشگاه در نظامهای رتبهبندی
- شناخت مزایای رقابتی دانشگاه در بعد بینالمللیسازی
- دادههای مورد نیاز برای ارزیابی دانشگاه در نظامهای رتبهبندی
نشست سوم: آمادهسازی حضور دانشگاه در نظامهای رتبهبندی آینده
- طراحی و پیادهسازی دانشگاه هوشمند
- سیاستگذاری مبتنی بر شواهد دانشی در دانشگاه
- ارتقای مهارتآموزی سواد پژوهشی بینالمللی استادان
- افزایش شبکهسازی و تیمسازی بینالمللی
- سطح دوم: تاکتیکها و تکنیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاه (سه شنبه و چهارشنبه 20 و 21 شهریور ماه 1403)
در این سطح در دو بخش به موضوع تاکتیکها و تکنیکهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاهها، پژوهشگاهها، و مراکز آموزش عالی کشور پرداخته میشود:
در بخش اول (سه شنبه 20 شهریور ماه 1403): برخی راهکارهای بینالمللیسازی و ارتقای رتبه دانشگاهها، پژوهشگاهها، و مراکز آموزش عالی کشور در پنج نشست به شرح زیر ارائه خواهد شد:
نشست اول: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 1: مهارتهای پروفایل سازی و رویت پذیری دانشگاه
نشست دوم: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 2: ارزیابی و ارتقای وب سایت دانشگاه
نشست سوم: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 3: نمایه سازی مجلات در پایگاه های اطلاعاتی بین المللی و راهکارهای ارتقای رتبه مجلات فارسی
نشست چهارم: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 4: برندسازی پژوهشگران و دانشگاه
نشست پنجم: راهکارهای عملی بینالمللیسازی دانشگاه 5: انتقال تجربه (رویت پذیری، برندسازی، و ارتقای رتبه دانشگاه)
در بخش دوم (چهارشنبه 21 شهریور ماه 1403): تجربه بینالمللیسازی دانشگاههای ایران و دنیا در چهار نشست به شرح زیر ارائه خواهد شد:
نشست اول: بینالمللیسازی دانشگاه: تجربه دانشگاه نمونه در استرالیا/ کانادا/ امریکا
نشست دوم: بینالمللیسازی دانشگاه: تجربه دانشگاه نمونه در فرانسه/ آلمان/ انگلستان
نشست سوم: بینالمللیسازی دانشگاه: تجربه دانشگاه نمونه در چین/ مالزی/ روسیه/ ترکیه
نشست چهارم: بینالمللیسازی دانشگاه: تجربه دانشگاههای ایران
مخاطبین رویداد
۱. مدیران دانشگاهها و مراکز آموزش عالی (شامل مدیران پژوهشی، آموزشی، دانشجویی، روابط بینالملل، و فناوری)
۲. مدیران پژوهشگاهها
- سردبیران مجلات
- مدیران و مسئولان وبسایتها و صفحات وب دانشگاه ها، پژوهشگاه، مراکز آموزش عالی، و ...
۳. کارشناسان ارزیابی پژوهش، علمسنجی، و نشریات در دانشگاهها، پژوهشگاهها، و مراکز آموزش عالی
- کارشناسان پژوهشی، آموزشی، فناوری، دانشجویی، روابط بینالملل، و روابط عمومی دانشگاهها، پژوهشگاهها، و مراکز آموزش عالی
- اعضای هیات علمی (به منظور تقویت برندسازی، شبکهسازی، و رؤیتپذیری)
- دانشجویان تحصیلات تکمیلی (به منظور کمک به برندسازی، شبکهسازی، و رؤیتپذیری)
- علاقه مندان (به منظور کمک به برندسازی، شبکهسازی، و رؤیتپذیری)